fredag 17 juli 2009

Vi bor på landet o snart vi fann det....

Så var man här igen, på landet. Bland kossor, hästar, får, hund och en massa katter. Visst är det mysigt men jag insåg idag hur beroende av bil man är när det fattades mjölk och fredags gott ;)

Vi kom hit i onsdags, ganska sent på kvällen. Men efter att ha kikat på Schakalen med Bruce Willis så la sig Hans, han skulle ju upp 03.30 och köra till Finland på släktträff. Hans syster blev oxå med.
Narurligtvis så vaknade lilla fröken strax innan halv fyra så jag gick upp och gjorde hennes välling och byte av blöja.
Hans kokade kaffe för att ta med sig i bilen, smart kille.
Sen for han o syrran iväg, jag somnade runt 6 och Jennie vaknade 8.... Var man nå trött då????? Jaaaaa, fy fasen.
Men som tur är så är Emelie och Niklas här, Hans systerbarn och kan vara till hjälp.
Igår så var det rema rama kaoset mellan bröderna och jag visade min sämsta sida, men jag var trött och fräste ifrån direkt. Uhh, fel av mej jag vet....

På kvällen blev det grillning med mycket gott o blandat. Tog en cider och sen spelade vi kubb. Lagen vann en varsin gång så det var rättvist :) Sen gick vi in för myggen var nå in i hellskotta envisa. Då spelade vi lite kort och myste, Emelie och Niklas gick in till sig sen. Jag gick och la mig, pojkarna läste.
Idag har killarna varit och badat och jag upptäckte att Jennie dregglat sönder min mobil. Men jag får skylla mig själv som inte hade bättre koll.
Sen fick jag som sagt puttra in till Hedemora och handla lite, nu är pojkarna ute, Jennie har fått välling och jag ska kika om det är nått sevärt på tv.
Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar