lördag 13 november 2010

Du finns i våra hjärtan mamma...

Den 7:e oktober somnade min mamma in.... Det var ett tungt besked att få naturligtvis, speciellt när det kom hastigt och lustigt. Mammas närminne var inte det bästa och gick på dagsverksamt. Efter en vanlig hälsokoll så ville dom att mamma skulle åka in på sjukhuset för blodet var så dåligt syresatt. På natten fick hon andningsstillestånd men de fick igång henne ganska direkt.
Min bonuspappa ringde dagen efter och talade om att mamma blivit sämre och att det kke inte var långt kvar.. Jag ringde Hans och berättade, tårarna rann redan då och jag var så hjälplös kändes det som...
Sen ringde S vid 19-tiden och berättade att mamma somnat in.. Det hade gått fort och hon led verkligen inte.

Jag var som i ett vaccum och tårarna bara flödade... Först min biologiska pappa och nu mamma....

På fredagen den 5:e november så hölls mammas begravning. Den var ljus och fin, kistan var vit och den krans som jag, mina bröder med respektive hade ordnat var verkligen den största och finaste. Vita liljor med inslag av grenar från gran + lite kottar.

Naturligtvis så föll en hel del tårar under cermonin, mina pojkar var så duktiga och mamma skulle ha varit stolta över sina barnbarn...

Efter cermonin åkte vi upp till Brynäs Församling och fikade. det var grannar till mamma och S, morbröder, morfar, mostrar, vänner och andra bekanta.

Mamma, du kommer alltid att finnas i våra hjärtan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar