söndag 31 maj 2009

Oj vad tiden går..........

Så fort helgen har gått.... Redan söndag... I fredags så for jag, Cevin och Jennie till Hans. Vi fick visserligen gå 3 km från stora vägen ner ill han med det gjorde inget då solen sken och det var härligt.
Hans skulle jobba över, annars så hade han hämtat oss.
När vi kom dit så gjorde jag fika till mej och Cevin och Jennie fick banan. Gott i värmen.
Senare kom Hans och vi grillade till kvällen, jag gjorde en härlig sallad. Cevin fick låna Hans cykel och drog iväg en repa ner mot byn.
Sen satt jag och Hans på altanen på sena kvällen/natten och pratade om allt. Det var så mysigt.




I lördags så vaknade jag först, gick upp och gjorde frukost och åt den ute med morgontidningen.
Det var så varmt och härligt, njööt för fullo.
Sen kom Cevin upp med en födelsedagspresent, det var ett foto på Cevin när han sitter på 4-hjuling hos vuxenkompisen M, så gulligt.
Hans hade glömt bort min födelsedag men det gör inget. Jag är inte mycket för att fira iaf.
Sen åkte vi ut till stugan, tog med oss färskpotatis, gräddfil, sill och gräslök.
Jennie fick testa att stå vid vattnet på blött grus men det var ingen höjdare.
Vi var där till 16 sen åkte vi över till en kompis som är bonde, han bor i Dala-Husby nästan bredvid vår stuga.
När vi sen kom hem gjorde Hans "Heta Räkor" och ris, tokgott! Vi kollade på Robinson och gick o la oss efer det. vi var alla slut efter att ha varit i solen hela dagen.
Imorse så vaknade jag och Jennie jättetidigt så vi gick ut och fikade, bondens kvigor var ner och hälsade på så Jennie härmade detas gräsätning ;) , så såg vi en hare på ängen.



Jag ringde mamma och önskade trevlig morsdag och sedan åkte vi till Hans mamma som bor i Hedemora.
Vi svängde in på McDonalds innan och åt en burgare innan vi var dit. Hans bror var där så vi språkade lite och sedan skulle vi hem till Falun.
När jag kom hem så låg det en lapp från posten, mina kryddor hade kommit som jag beställt.
Sprang över till Willys och hämtade lådan, ska bli såå spännande att testa dom nya sorterna. Just nu kan jag inte då smak och luktsinnet är borta.
Nu ska jag ta mig ett glas dricka och slappa lite, värmen tar på krafterna.
Jo, tack alla som grattade mig igår på min födelsedag :)

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar