söndag 7 juni 2009

Barnens Dag

Ja, då är Kalaset i stan ÄNTLIGEN över.
Pojkarna och jag tog oss ner för att titta lite på det som alltid finns på sånna här jippon...
Cevin köpte en keps med nått dollartecken på, från att ha kostat 150.- så prutade jag ner den till 80.- men jisses vad Cevin skämdes för mej. Men jag tyckte det var alldeles för dyrt med 150.-
Sen promenerade vi upp till karusellområdet och hej vad med ungar det var. Jag köpte några biljetter åt dom så fick de kuta runt bäst de ville, själv så satte jag mej ner på en bänk och kollade på folket.
Jag gick över till Barnens Loppis och kikade, mycket jox var det men kul att barnen får tjäna ihop en slant.
Gick tillbaks till karusellerna och mötte upp pojkarna, det var dax att fara hem. Jag var trött och Jennie skulle strax komma hon med.
Hemma så tog jag tag i dammsugningen och maten (korv o pommes). Jennie kom med Hans så vi åt lite ihop allesammens.
Sen for Hans hem och jag torkade golven. Jennie satt på filten i vardagsrummet och "skällde" på moppen :)
Pojkarna var ute till 19 för sen skulle de duscha, äta kvällsmat och göra sig iordning för kvällen.
Men inte blev det nå tidigt.... Malte tjaffsade och Cevin hängde på, så vid 22 somnade dom.. Så det blir gulligt imorron när dom ska upp.... Suck.....
Nu ska jag sätta mig vid tv och knapra på kex o ost, blev så sugen på det.
Kram
Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar