torsdag 11 juni 2009

Har legat vaken mestadels av natten och funderat vart Robin sovit inatt...

Kudden var alldeles blöt från mina tårar och imorse var jag som en jävla mumie, är det fortfarande.

Strax efter 8 ringde det på dörren, 2 poliser stod utanför och jag höll på att dö.... Tusen tankar for igenom huvudet... Robin, hur är det med han? Har han gjort nått dumt? Lever han?

Jag visste att det var inga goda nyheter dom skulle berätta.

En av poliserna kände jag igen sen sista april då han blev hämtad och det var han som pratade.

Dom undrade om jag hört av Robin, jo det hade jag ju igår men jag ringde 11414 och berättade det.

Robin ringde från ett nummer jag inte kände igen igår och gapade och skrek åt mej, jag bad han komma hem, men, Nej då skulle jag ju bara ringa polisen.

Ja, vad kan jag annars göra, sa jag. Jag vill ju bara hjälpa dig. Jag vet att hans flickvän ligger på sjukhuset här i Falun och Robin hade åkt med personal från Hvb-hemmet hit och det var då han stuckit.

Även att han brukar hålla till på ett ställe dit han pappa kör lastbil ibland.

Jag berättade för polisen om detta och gav dom ett kort på Robin jag tog när han var hem senast.

Dom lovade att hålla koll och höra av sig så fort dom hörde nått och jag lovade att ringa om JAG hörde nått.

Jag har testat och ringt det nr som Robin ringde från igår och där svarade en kille, jag frågade vem det var och han sa sitt namn. Berättade hur läget var och att polisen har hans nr eftersom Robin är lyst.

Går omkring här som en äggsjuk höna, jag är tokdeppig och orolig....

Snart skajag sätta på mig den "glada" masken igen eftersom småkillarna snart slutar skolan.... Vill inte göra dom oroliga, dom har haft sin beskärda del....

Vill bara ut och leta efter Robin jag med, men det går inte... Robins pappa har jag inte hört ett ljud ifrån som vanligt.... Jävla smitare...

Mår som alla förstår inte bra men är tacksam för allt stöd via era inlägg. Tack.

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar