söndag 7 juni 2009

Igår var jag och Malte ner på Falukalaset och tittade. Det var inte så speciellt mycket folk vilket jag gillade.
När vi kom ner började naturligtvis att regna men det struntade vi i. Vi gick runt och tittade och när vi kom upp till Stora Torget så var Måns Zemerlöv där och skrev autografer, tog ett snyggt kort på han.
Sen gick vi vidare upp till stora posten parkeringen där alla karuseller var. Hade lovar han en karusell och att han fick sockervadd.
Tog lite kort och spanade runt, vädret blev bättre och vi drog oss ner till Store Torget igen där det var mer fart.
I Mekonomens tält fick man sjunga karaoke och kunde vinna en dvd till bilen. Malte var lite blyg till en början men sen joddlade han på
När vi var klar så kikade vi vad RIX FM hade för skoj, godis o T-tröje regn. Malte fick inget så underläppen putade ut.
Då såg han sina idoler: Star Pilots från melodifestivalen, killarna som var utklädda till piloter ni minns. Då vart det fart på de små benen må ni tro. Dom skrev autografer åt Malte och jag fick knäppa kort som en tok. En av killarna tyckte att han skulle stå mellan dom och fotas och under tiden fick inga andra komma upp på scen, snacka om att han blev mega stolt .


Oh, han ville aldrig gå därifrån :)
Men efter övertalning så gick vi och åt hos Tant Sibylla på Holmtorget ;)
Sen var det min tur att kika runt, så jag gick direkt till Klockargårdens marknadsstånd och handlade. Dom har såå mysiga tvålar och doftljus.
Sen cyklade vi hem eftersom jag började få ont i huvudet och Cevin snart skulle vara hemma från M.
Sen var det soffläge för mig som gällde hela kvällen, huvudet känndes 5 ggr större och värken gick över till migrän. Så det var bara att ta medicin, vilket jag gärna vill undvika...
Imorse vaknade jag 10 och kände som om jag hade världens baksmälla, har fortfarande ont men ingen migrän.
Har lovat barnen att vi ska ner på stan på "Barnens" Falukalas, har inte lust men har man lovat så har man.
Så jag skriver mer senare, nu ska vi åka.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar