lördag 6 juni 2009

Lördag och trött

Kan väl börja lite löst om gårdagen, Malte for iväg med sin kontaktperson S på eftermiddagen ner till Falukalaset. Vädret var inte det bästa just då och det var kallt.

Cevin och jag käkade hamburgare och njöt av varandras sällskap.
Efter ett par timmar kom S o Malte tillbaka, det var för kallt helt enkelt så vi bestämmde en heldag ist nästa lördag. Då åker dom till Charlies lekland.

Jag städade och donade här hemma och plötsligt stod Hans i hallen. Klockan var inte ens 20.30!
Don andra snickarkillarna och han hade käkat på Mariannes men Hans var så trött att han inte orkade vara med på taklagsfesten hela kvällen ut. Dom skulle ringa Hans senare då dom var redo för hemfärd. Killarna skulle göra Falun och Falukalaset, ja jag säjer då det :)

Vi kollade på tv men la oss redan 22.00 för vi var så trötta. Pojkarna låg och läste i sina sängar.
Halv ett på natten vaknade Jennie och var hungrig så jag gick upp och bytte blöja och gav henne välling.
15 min senare ringde partygänget och ville hem, så Hans klev upp och for iväg. Han kom sen tillbaks vid tre och kröp ner jämte mig.

Halv sju ringde min väckarklocka...... hade glömt att ställa om den och kunde inte somna om efter det.
Jennie vaknade så vi tog täcke och kudde med till vardagsrummet och kollade på amerikanska "Survivor". Expedition Robinson fast på engelska.
Pojkarna var vaken dom med, dom kikade på en film i Cevins rum.

8, gjorde jag frukost till oss alla. Det blev gröt, stekt ägg o rostad macka, gott :)
För en timme sen for Jennie och Hans ner till honom och jag känner nu hur megatrött jag är. Tror minsann det blir en stund till på soffan innan Cevin ska iväg till M och rida.

Malte och jag ska ner och kika på Falukalaset, RIX FM kommer att vara där med lite kändisar. Men det beror mycket på vädret oxå om vi går ner.
kram så länge.

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar