måndag 8 juni 2009

Doftar urk men smakar himmelskt gott

Så har man varit på ett av dessa eviga möten igen. Denna gång för Malte och hans kontektperson S.
Malte och hon ska fortsätta att träffas 6 tim i veckan och jag fick igenom att hon fick den högre lönegraden så jag slipper tänka på att det ska skickas med pengar varje gång :)
Sen fick jag oxå igenom att Malte och Cevin fick en vecka hos sina avlastningsfamiljer i sommar. :)
När vi for hem sen drog Malte iväg, han blev sur för att vi inte åt på stan, men herregud unge vi har ju varit på Falukalaset i helgen......... Det kostade mej skjortan...
Hemma igen så hade Cevins mobil kommit, han har sparat pengar själv och köpt en alldeles själv. Gissa om han var glad nu.
Igår så hittade han en mobil oxå! Så jag har luskat och kollat och fick fram att den tillhörde en kille på Banverket i Borlänge. Jag ringde dit och lite senare ringde en kille därifrån som tydligen var boss där. Han var glad att jag gjort mig så stort besvär att leta reda på så den kom tillrätta och tackade så mycket. Cevin skulle få en hittelön för att han hittat den. Så u har jag skickat iväg den.
Nu ikväll så har jag och en kompis ätit surströmmingsklämma hos mig. Hahaha, gissa om grannarna har stört sig på dogten. Men vi satt på balkongen och njöt. Vi har garvat åt kommentarerna och fnissat i smyg.


Barnen käkade thaimat som jag hade i frysen och det gilade dom.
Nu så ska jag kolla lite tv och bädda ner mig i soffan, jag fryser så men det beror nog på att vi satt på ballkongen och åt.
Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar