tisdag 2 juni 2009

Fick veta av Malte idag att en kille i skolan tagit stryptag på

 honom Nej Jag frågade hur det hade gått till, om han retat killen eller nått. Nää, dom hade bara gått förbi honom (3 killar) och skrattat lite löst då han ylat som en varg.

När dom kommit in i kapprummet så kom då den här killen farandes med en boll och skulle kasta på Malte. Maltes kompis M, tog bollen ifrån han och fick sa att man får inte kasta saker. A, slog då M i magen och hoppade på Malte bakifrån och to

g stryptag (!) på han så han inte kunde andas. M ropade på fröken som kom och tog tag i A och föste undan han. Hon frågade även Malte hur det gick, han hade ont och var ledsen.

Jag frågade om fröken hade ringt hem till A´s föräldrar och berättat men det hade hon inte. Hur vet du det? sa jag. - Jo, för jag ville att fröken skulle göra det, dom ringer ju hem om jag har varit elak eller gjort nått.

Men du tror inte att det var ett missförstånd? A kan väldigt lite svenska, svarade jag. - Kke, men man ska inte ta stryptag iaf, sa han. Det är ju sant.

Blev besviken över att fröken inte tog kontakt med m

ej om det här så jag ringde hem till henne men hon var inte hemma och hon har inte ringt än fast kl är 22.20....

Jag kommer att kontakta rektorn imorgon för jag tycker att det är så pass allvarligt när ett barn tar stryptag på ett annat barn. Våld är aldrig ok!

Malte vill inte gå till skolan imorron, men jag kommer att följa med han för jag vill inte att han ska vara rädd för att gå till skolan och jag vill få en rätsida på det hela.

Det var ju inte bara Malte som blev utsatt och rör det sig om ett missförstånd så är det bra om A kan prata genom sin tolk så vi får prata ut om det ordentligt.

A är annars en jättesnäll liten kille som brukar leka med M

alte även på fritiden, så därför vill jag att dom inte ska vara osams eller att Malte ska vara rädd att det kan hända igen om dom leker ihop.

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar